دوشنبه , مهر ۱۰ ۱۳۹۶

جذب مشتري به كمك تخفيف

جذب مشتري به كمك تخفيف

کد تخفیف می تواند یک ابزار بسیار مفید برای جذب مشتریان جدید و حتی مشتریان قدیمی باشد. با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید دادن تخفیف در راستای کلیات استراتژی برند شما باشد.

پایین بردن حداکثری قیمت برای تبدیل شدن به ارائه دهنده ی پایین ترین قیمت بازار، در صورتی که مراقب نباشید، می تواند اثر فاجعه باری به همراه داشته باشد. گاهی اوقات بهتر است که قیمت ها را کاهش ندهید و راه عاقلانه تر این باشد که انرژی خود را برای ارائه خدمات برجسته و ایجاد یک تجربه کلی منحصر به فرد از برند خود صرف کنید.
به هر حال، پیش بردن یک تجارت الکترونیک، تکیه ی زیادی بر آزمودن و پیدا کردن بهترین روشی که کار را پیش می برد دارد. حال به برخی از راه هایی که می توانید از کد تخفیف برای مجذوب و مشعوف کردن مشتریان استفاده کنید می پردازیم:

با کد تخفیف مشتری های جدید به دست آورید

اگر شدیدا طالب آن هستید که اولین فروش خود را انجام دهید و بیش از این که بخواهید از استاندارد های توسعه ی برند استفاده کنید، به دنبال آزمودن و تجربه کردن هستید، چند راه رقابتی برای بدست آوردن مشتریان جدید به شما پیشنهاد میکنیم:

توییتر

برای کالاهای محبوب و پرتقاضای خود، به سادگی کد تخفیف را به همراه یک هشتگ شامل کلمه کلیدی یا برند کالا، توییت کنید.

شما میتوانید کدهای تخفیف خود را چند بار در روز توییت کنید تا توجه بیشتری را به آنها جلب کنید. البته حتما جمله بندی توییت خود را تغییر دهید تا توییت های تکراری نفرستاده باشید.

فیس بوک

فیس بوک نیز به شما اجازه می دهد تا از هشتگ ها استفاده کنید. اما برای دریافت نتیجه ی بهتر در فیس بوک، یک عکس از محصول خود را همراه با یک پیام کوتاه در مورد تخفیف ویژه ی آن ارسال کنید.

چگونه بدون آسیب زدن به برند خود از کد تخفیف استفاده کنیم؟

هرچند ما شما را از ایجاد فرهنگ و توقع تخفیف در مشتریان بر حذر می داریم، این بدین معنی نیست که نباید حتی گاهی اوقات از کد های تخفیف استفاده کرد. در ادامه به چند راه برای استفاده از کدهای تخفیف بدون آسیب رساندن به نام تجاری شما اشاره می کنیم:

موجودی ثابت یک کالا که به فروش نمی رود

این واضح ترین مکان برای استفاده از کدهای تخفیف است. هیچ چیز خطرناک تر از داشتن یک حجم موجودی که به فروش نمی رود نیست. در این صورت می توانید کد های تخفیفی با هدف به فروش بردن این کالاها عرضه کنید. شما می توانید یا مستقیما در مورد آن اقلام خاص درصد معینی تخفیف بدهید، یا این که در صورت رسیدن مبلغ کلی سفارش به یک حد معین، آن کالا را مجانی عرضه کنید.

به عنوان مثال: تمام سفارشات بیش از ۱۰۰ دلار، توستر رایگان دریافت می کنند. با استفاده از کد تخفیف: TOAST100

قدردانی از مشتریان

مشتریانی که وفادار باقی مانده اند، بهترین دوست ها برای هر تجارتی هستند. زیرا به دست آوردن مشتریان جدید، هزینه بسیار بیشتری نسبت به نگهداری مشتریان قدیمی دارد. یک راه عالی برای نشان دادن قدرشناسی شما این است که برای مشتریان قدیمی خود کدهای تخفیف ایمیل کنید. تا بدینوسیله قدردانی خود را از حمایت مستمر آن ها از برند تجاری خود نشان دهید.

با تخفیف‌های خودکار به مشتریان جدید پاداش بدهید

یکی از راه های ایجاد وفاداری در مشتریان این است که به صورت اتوماتیک به اولین خرید آن‌ها، تخفیف بدهید. اما بدون آن که آن را پیشاپیش اعلام کنید. همچنین شما می توانید هزینه ارسال را برای اولین خرید، از مشتری دریافت نکنید. شگفت زده کردن، یک تاکتیک عالی برای ایجاد مشتریان دائمی و وفادار است.

بازاریابی در وب سایت‌های ارائه دهنده‌ی کد تخفیف

اگر واقعا مشتاق آن هستید که فروشگاه آنلاین شما شناخته شود و اولین فروش خوب خود را انجام دهید، بد نیست کدهای تخفیف خود را در وبسایت‌هایی که بازدید زیادی را از افرادی که به دنبال کدهای تخفیف هستند دریافت می‌کنند، قرار دهید. اما اشکال این روش آن است که مخاطب اصلی این وب‌سایت ها افرادی هستند که به دنبال پایین ترین قیمت اند، و لزوما خریدار وفادار یک برند مشخص نخواهند شد.

در ذیل چند وبسایت وجود دارد که می‌توانید کدهای تخفیف خود را در آن‌ها قرار دهید:

RetailMeNot

شما می توانید کوپن خود را اینجا ارسال کنید:

 http://www.retailmenot.com/submit.php

Coupons.com

این وب سایت بر توانایی خود در هدف قرار دادن مشتریان موبایلی تاکید دارد.

Slickdeals.net

از سال ۱۹۹۹ فعال بوده است و بر مبنای اشتراک گذاری توسط کاربران ساخته شده است.

اگر قصد دارید عرضه‌‌‌‌ی کد تخفیف را آزمایش کنید، در مورد چگونگی استفاده از آن‌ها به طوری که در چارچوب استراتژی کلی کسب و کار شما قرار بگیرد بیاندیشید. همچنین قوانین حمایت از مصرف کننده کشور خود را در مورد تاریخ انقضا کد تخفیف و قوانین مصرف آن‌ها بررسی کنید.

درباره ی amirhossein_shirdelan

همچنین ببینید

روشهای متقاعد کردن دیگران؛ چگونه فردی با نفوذ باشیم؟

همه‌ی ما دوست داریم در هنگام سخنرانی‌، تأثیر مثبتی بر روی مخاطبان خود بگذاریم. پس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *