دوشنبه , مهر ۱۰ ۱۳۹۶
خانه / بازاریابی و فروش / استراتژی بازاریابی اینترنتی / هشت گام اول برای نوشتن استراتژی بازاریابی اینترنتی

هشت گام اول برای نوشتن استراتژی بازاریابی اینترنتی

در تجارت امروز، اینترنت و ابزارآن نیازمند استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی هستند. یک استراتژی جامع بازاریابی اینترنتی می تواند فروش قابل ملاحظه ای برای کسب و کار شما ایجاد نماید. بازاریابی اینترنتی نیازمند دانش در زمینه‌‌ی شبکه های اجتماعی، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بلاگ ها، ایمیل مارکتینگ و غیره و در نهایت یکپارچه سازی آنها می باشد. اگر شما در حال حاضر شناخت کافی دراین باره ندارید، می توانید با دنبال کردن این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد بازاریابی اینترنتی بدست آورید. اگر آماده راه اندازی یک کسب و کار یا یک محصول هستید، پس باید تحقیق کنید، یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ایجاد و آن را دنبال کنید. ادامه مقاله را در هشت گام بخوانید تا متوجه شوید که چگونه یکاستراتژی بازاریابی اینترنتی ایجاد کنید.

ایجاد نام تجاری خودتان و تصویر آن قبل از ارتباط با بازار

در دنیای بازاریابی امروز، یک نام تجاری و تصویر آن به اندازه استراتژی هایتان اهمیت دارد. نام تجاری شما باعث تشخیص و تفکیک بین شما و رقبایتان می شود. بنابراین نام، نشان تجاری، وب سایت، سربرگ و برنامه کسب و کار و همه اینها باید قبل از راه اندازی استراتژی ها انتخاب شود.

بررسی رقبا

مطالعه رقبا از راه وب سایت آنها برای بررسی ابتدا تا انتهای روند فروششان، از جمله استراتژی های بازاریابی آنها. شناسایی استراتژهای بازاریابی گذشته و درحال انجام بزرگترین رقبایتان که درنتیجه آن شما می دانید چه کارهایی در بازار هدف خود برای رسیدن به موفقیت باید انجام دهید.

مطالعه بازار

اگر شما جزو گوشه بازار هستید باید جمعیت هدف خود را بشناسید، شما باید استراتژی های خود را برروی آنها متمرکز کنید به جای آن که همه کاربران اینترنت را با هزینه بالا هدف قرار دهید فقط گوشه بازارخودتان را دقیقتر نشانه بگیرید و بهتر ضربه بزنید.
مشتریان هدف خود را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید چه کسانی در بازارهدف شما هستند، به این منظور استراتژی ها باید بر اساس اهداف طراحی شوند. بودجه اصلی خود برای بازاریابی اینترنتی را بر روی جمعیت هدف متمرکز کنید.

ازاستراتژی های بازاریابی موفق رقبایتان تقلید کنید.

تحقیقات بازار شما باید به شما بگوید که چگونه بسیاری از افراد در فیسبوک، رقبایتان را دنبال می کنند، چگونه بسیاری از مردم اطلاعات و ایمیل خود را دز وب سایت ها برای ثبت نام وارد می کنند و چگونه بسیاری از مردم در وبلاگ آنها اظهار نظر می کنند. این به این معنی است جمعیت مورد نظر به خوبی به اتفاقات پاسخ می دهند، پس استراتژی این کمپین ها باید در لیست استراتژی های شما در اولویت قرار بگیرند.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی چند وجهی

به منظور افزایش شناخت برندتان شما باید چند کمپین بازاریابی یکجا راه اندازی کنید. در ادامه استراتژی های بازاریابی هستند که شما باید در شروع در عرض چند هفته اول آنها را برای اجرای برنامه هایتان در نظر داشته باشید:

  • ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی و گماشتن فردی برای ارائه روزانه موضوعات جذاب. به منظور جذب دنبال کنندگان، حساب های شبکه های اجتماعی و بلاگ ها با به طور پیوسته به روز رسانی شوند.

  • ایجاد و یا پرداختن هزینه به کسی برای نوشتن مقاله مهمان در وب سایت های مرتبط. مقالاتی که به کلمات کلیدی پر طرفدار مرتبط هستند و به محصولتان اشاره می کند، این محتواها نه فقط ارائه راهنمایی یا توصیه هستند بلکه یک راه عالی برای آشنا کردن مردم با محصول شما هستند. این مقالات همچنین به وب سایت شما در جهت ارتقا رتبه در موتورهای جستجو کمک می کند. در صرف هزینه برای بازاریابی محتوایی مضایقه نکنید، گوگل برای مقالات با کیفیت بالا که برای اولین بار ایجاد شده اند امتیاز بالایی قائل می شود.

  • یک لیست ایمیل جمع یا خریداری کنید. کسانی که صاحب فروشگاه هستند به احتمال زیاد در طول چند سال ایمیل ها را جمع آوری کرده اند که می تواند در ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما هیج ایمیلی ندارید، باید آنها را از شرکت های بازاریابی اینترنتی بخرید. یک شلیک اولیه و شلیک های ماهیانه در بازاریابی ایمیلی می تواند آگاهی مشتریانتان درباره محصوات جدید را همیشه به روز نگه دارد.

  • ساخت ویدیو از کسانی که از محصولات شما استفاده می کنند باعث اطمینان افراد به محصول شما خواهد شد. شما می توانید این ویدیوها را در وب سایتتان، یوتوب، آپارات، فیسبوک و یا هرجایی برای دیده شدن قرار دهید.

  • خرید بنر تبلیغاتی از وب سایت هایی که مشتریان احتمالی در بازار را به سمت شما می کشانند. ارتباط تصویر برندتان، ویدیوها یا دیگر اطلاعات مربوط به محصولات می تواند محتوای اینگونه بنر ها باشد.

اگر شما مهارت به اندازه یک طراح حرفه ای تبلیغاتی ندارید، حتما از شرکت های حرفه ای برای ساخت تبلیغات خوب استفاده کنید.

تنظیم قابلیت ردیابی برای تمام مبارزات تبلیغاتی

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از حساب گوگل آنالیتیک از طریق حساب اصلی گوگل شما خواهدبود.
ایجاد یک کمپین برای هر منظر از استراتژی شما طوری که شما بعدا بتوانید متوجه شوید که در کدام حالت بهترین نرخ بازگشت سرمایه را بدست می آورید. در نظر داشته باشید در زمانی که آگهی های چاپی خودتان را که برای گسترش بازارتان استفاده می کنید سفارش می دهید در همان زمان نیز کمپین بازاریابی اینترنتی را راه اندازی کنید. این آگهی ها را با خرید یک دامنه مشابه که به سمت وب سایت اصلی هدایت می کند دنبال کنید. اجازه دهید کمپین گوگل آنالیتیک موفقیت تبلیغ نسخه قابل چاپ شما را پیگیری کند، در مقایسه با بازاریابی اینترنتی خودتان که از طریق دامنه دیگر پیگیری  می شوید.

راه اندازی کمپین خود در همان چند روز و هفته

اگر روش شما نیازمند ارتباط با مشتریان است ثابت قدم باشید. تمام سفارشات خود را با بیشترین سرعت ممکن پیگیری و انجام دهید( به منظور ایجاد نظر خوب در وب سایت شما و دیگر قسمت های بازار.)

نرخ بازگشت سرمایه خود را ارزیابی کنید و هر استراتژی که موفق بوده است را تکرار کنید.

برخی از کمپین هایی که در حال اجرا شدن هستند و شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط بازار و مبارزات تبلیغاتی برای رشد آهسته یا افزایش ویروسی آنها تلاش کنید.

منبع: سایت وب برندینگ

درباره ی amirhossein_shirdelan

همچنین ببینید

۷ حقیقت بازاریابی که مدیران کسب‌و‌کار باید بدانند

اگر از ۲۰ مدیر در حوزه کسب‌وکار بخواهید بازاریابی را توضیح دهند، مطمئنا با ۲۰ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *